Tuesday, February 10, 2009

~PUTERI GUNUNG LEDANG~


Since PGL yg pertama lg aku tunggu hinggalah sbtu lps aku dpt tgk PGL for 3rd musim..haha..sungguh seronok weekend aku ari 2….aku naik bas kat BP dlm kul 5.15pm and then aku sampai kl kul 9pm..2 pun aku sampai kat serdang jer…hajj btol la driver 2…suke sgt singgah merata…pas2 aku nak naik cab ke komuter serdang tp xde cab so aku srh la moon p ambik kat serdang…pas2 p makan kt chop & steak…the best in town ok…yg nie skali ngan edot n la lin…kalo jumpe mmg pantang..trus aku nak tau gossip terbaru ardent..hahaha…kejis sgt…xpe la sbab aku jrg tau gossip br nie…hahaha…kul 2am++ p blk hakim plak..hahaha.2 la tmpt singgahsana aku weekend nie…pas2 smbg borak ngan hakim plak…xtau la sampai kul bape sedar2 dah tghari sok nyer..kejis sgt…moon kate nak ambik kul 12++..xsempat aku nak mkn saki baki kemenangan hakim ari 2….mlm 2 bukan main duk rancang nak makan aper…hahaa xpe je…len kali la kim ek…cendol ttp cendol…

Pas2 dlm kul 12++ 2 moon dtg ambik n trus p kl sentrel plak ambik hib…aku mmg dah lapa nie cr la sandwich..dlm pade 2 cr gak hadiah ape nak bg kat hib…jln2 pas2 jumpe chocholate..beli jer…hahaha..mase hib call aku 2 moon ngan edot tgh beli hadiah kejis sgt…so aku la yg kene ent ci hib 2 jgn sampai dier nampak diorang…..tgk2 jam dah kul 2++ so tanpa membuang mase cpt2 si moon 2 memecut ke IB…kan xsempat msk plak….mujurla sempat sampai…2 pun dah nak dekat kul 3…pas2 keliling la ktorg cr parking..mmg semua penuh yg ade kat balai seni lukis je…redah je la…asal ade parking kan…pas2 terkedek2 la jln nak p IB 2….msk tgk ramai org duk bergamba..hahaha…tp kami control dulu…buget nak ambik lps nie la nie la kan…hahaha…cr seat nak pose2 kat dlm dewan sementara menanti tayangan…pas2 layar dier bukak….excited nie….nampak la penari berkemban menyanyi2…pembukaan yang menarik…..sampai habis bleh kire mata aku berkelip bile….mmg mantap…meremamng bulu roma aku…kui3…

Banyak penambahan dalam musim nie…byk gune ilusi..mase Bayan nak sembunyikan Puteri dr ditangkap abg nyer mmg mantap..tibe2 puteri hilang….pas2 skali lg mase nenek kebayan berubah jd puteri pun mantap..yang nie mase dah ade kat Melaka dah…plg aku suke mse adlin menari…bleh korang bayangkan sultan menari..hahahaha…tp tarian adlin 2 sama cam gaya tarian dier kat jangan tido lagi…tp best la…lawk..wakakaka…tp kalo scene adlin aku plg suke mase dier ngan anak dier…sweet sgt….tp yg paling aku kagum si Tiara la….hampir sepanjang cerita ade dier…nyanyi n nyanyi jer…xletih ker…si hang tuah xler byk sgt…biase2 jer…mmg mantap..mase dah abis 2 ambik kesempatan la bergambar kat IB 2…lamer giler bergambar..hahaha…kejis sgt bdak2 nie…tp sempat lg nak tanye tiket 4 last day…mhl pun mhl la…janji dpt tgk lg…tp mmg sold out…..

Lpas 2 mmg lapa so p la ke sungei wang nak mkn..kalo p cnie xder tmpt lain semestinye kedai Teppanyaki…hahaha..ari nie aku makan salmon plak…suke2…so sempena birthday hib nie aku open table la….moon la yg beria tp xpe dier dah blanje semalam…hahaha…mkn2 n shopping kat c2 plak…mcm2 la bdak nie buat pas2 br blk….

Esoknyer p la kat umah juniorku kawen..hahaha…batch aku xder yg kawen lg..ni kire langkah bendul nie…hahaha..kat kg. Cheras pas2 jumpe kwn n diorang kidnap aku plak p ikea…suke2 jln kat ikea nie…xder aper beli sbab aku xder suit just beli penyangkut tie jer….xpe la..pas2 mkn meetball, spageti, wing tp xsempat nak mkn sosj dah abis…kejis sgt….mmg letih weekend ari 2…n skang aku kene sambung keje plak….byk xsiap lg nie…padan muke jln2 sgt kat kl…tp yg penting seronok….

Nie ade gamba ckit aku ambik kat site PGL…gamba yg aku xambik lg ngan moon…bile aku dah ambik aku akan edit blk…hahaha…ugi sape x pergi PGL sbab nie last Tiara jd puteri lpas nie xtau sape yg jd….bile kuar tgk citer nie aku rase nak jd part of Enfiniti Productions plak…hopefully….












will edit soon,
bye then.....

********************************************************

dlm aku duk bace2 blog 2 aku terperasan sebenarnya Hang Tuah aka Stephen Rahman nie bukan sajer pelakon broadway kat London tp aku group sendr yg more 2 musical/theaterical music..nama band dier TEATRO, http://www.teatromusic.com/ ....sbab 2 la mase dier nyanyi mmg tinggi la dier bwk sampai ade one part 2 dier tarik dekat seminit kot....
(kredit 2 bro iskandarkhaziminrazali)

2 comments:

Hakim said...

Hehehe...i ttp rasa bsalah ngn u cos xsmpat bawak u makan cendol,nasi beriani n soto yang paling best kt BBB ni ha...xpe,tuh tanda u mst datang lagi kt sini next time k??make sure u spare some time b4 i abis kat sini K??do hold on to my words...sori sgt xsmpt spend time ngn u arituh...biasala hidup seorang artis..berkejar ke sana kemari...

Anonymous said...

hahaha..xde maknenyer...i ok je la...biase la i fhm..kui3....

Recent News

SAYONARA UTHM

My photo
im an architectural trainer. i dont remember why i choose this profession when my degree time and i certainly had no idea what a wonderful adventure it would become. maybe at the time it was a job that seemed safe and dignified. or maybe it was because i thought i could make a better place by giving people better public and private environments in which to dwell, work and function. maybe i dont remember....but one thing of which i am certain : I LOVE WHAT I DO.









~TEGAR~

~BISIK-BISIK~


ShoutMix chat widget

~LALU-LALANG~